Czy wykonawcy kontraktów kolejowych wypracują swoje marże?
Co zrobić z kontraktami kolejowymi, podpisanymi 2-3 lata temu, które nie mają szansy być rentowne dziś? Wskutek wzrostu cen materiałów, robocizny ale i szeregu innych problemów. To zagadnienie próbowali przedyskutować i znaleźć rozwiązanie uczestnicy niezwykle żywej i ciekawej debaty, która miała miejsce podczas ważnej imprezy branżowej – Kongresu Kolejowego, który odbył się w Warszawie w dniu 7 listopada 2018 roku.
Ze strony środowiska budowlanego czuć było silny nacisk na PKP PLK, by zamawiający znalazł mechanizm waloryzowania wartości kontraktów budowlanych.
Świetnym podsumowaniem tej debaty była żywiołowa i emocjonalna wypowiedź czeskiego gościa, Petra Vavrouški, Dyrektora Generalny firmy mmcité+. Zaapelował do zdrowego rozsądku wszystkich stron procesu inwestycyjnego i partnerskiego ułożenia relacji; po to by zamawiający dostał to co zamówił (dobrze i szybko zrealizowaną budowę), a wykonawca – wynagrodzenie, które da godziwą marżę.
Szersza relacje z wydarzenia dostępna w artykule Rynku Kolejowego:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/waloryzacja-kontraktow-potrzeba-zmian-w-prawie-89387.html